Bomba regeringen?
Ja, ta det nu inte bokstavligt. Jag menar att man kan mailbomba regeringen. Själv har jag mailat samtliga ministrar beträffande STASI (FRA) lagen. Jag mailar även STASI (FRA) lite då och då. På det viset slipper dom ju spionera så mycket på mig :) Nej, naturligtvis så tror jag inte att dom har något intresse av mig, men bråkar men med dom så kanske det kan leda till något positivt, vem vet.
Droppen som urholkar stenen ni vet.
Hoppas många fler gör som jag, då kan det nog få effekt.
Mail till regeringen: http://www.regeringen.se/sb/d/3051
Mail till STASI (FRA): fra@fra.se
Glöm inte att alltid begära svar med angivande av dierienummer.
Önskar alla goda människor en vacker dag
söndag, juli 13, 2008
torsdag, juli 10, 2008
Mitt första inlägg
Ja, så var det dags för mitt första inlägg.
Jag läste idag på IDG att USA har fått en FRA-lag. Länk här: http://www.idg.se/2.1085/1.171317
Sätt detta I samband med överenskommelse mellan Sverige och USA om utbyte av hemlig information enligt avtal mellan dem: http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/04/93/90057dc9.pdf
Världen blir mörkare och mörkare, men jag är trots allt optimist. Om vi gemensamt motarbetar dessa hemskheter så kanske vi kan åstadkomma ett upprivande av FRA-lagen och man kan hoppas att USA inte bara består av galningar som Georg Buske, så man där kan komma tillrätta med det som nu drabbat dem.
Ett sätt för oss svenskar vore att sända mail som triggar FRA:s sytem. Om det blir tillräckligt många mail så bryter deras system förhoppningsvis ihop av överbelastning.
Jag vet inte om någon kommer att läsa denna blogg, det är ju mitt första försök. Men om så är fallet är du välkommen att sända mail till mig på denna adress: roland.sinandigan@yahoo.com.ph
Det är ett nytt konto som jag öppnat enkom för detta ändamål. Sänd gärna krypterat med text som innehåller triggord för FRA som kombinationer av FRA, politikernamn, bomber och liknande, sänd i klartext om du vill, sänd länkar till hur man tillverkar bomber, giftgas och andra otrevligheter.
Sänd även mejl till våra ministrar med krav på upprivande av FRA lagen. Tänk då på att använda ett någorlunda vårdat språk, annars blir det ej taget på allvar. Mejla dem kan du göra via denna länk:
http://www.regeringen.se/sb/d/3051
Kräv svar med uppgift om ditt mejls diarienummer.
Ha en fin dag och misströsta ej.
Jag läste idag på IDG att USA har fått en FRA-lag. Länk här: http://www.idg.se/2.1085/1.171317
Sätt detta I samband med överenskommelse mellan Sverige och USA om utbyte av hemlig information enligt avtal mellan dem: http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/04/93/90057dc9.pdf
Världen blir mörkare och mörkare, men jag är trots allt optimist. Om vi gemensamt motarbetar dessa hemskheter så kanske vi kan åstadkomma ett upprivande av FRA-lagen och man kan hoppas att USA inte bara består av galningar som Georg Buske, så man där kan komma tillrätta med det som nu drabbat dem.
Ett sätt för oss svenskar vore att sända mail som triggar FRA:s sytem. Om det blir tillräckligt många mail så bryter deras system förhoppningsvis ihop av överbelastning.
Jag vet inte om någon kommer att läsa denna blogg, det är ju mitt första försök. Men om så är fallet är du välkommen att sända mail till mig på denna adress: roland.sinandigan@yahoo.com.ph
Det är ett nytt konto som jag öppnat enkom för detta ändamål. Sänd gärna krypterat med text som innehåller triggord för FRA som kombinationer av FRA, politikernamn, bomber och liknande, sänd i klartext om du vill, sänd länkar till hur man tillverkar bomber, giftgas och andra otrevligheter.
Sänd även mejl till våra ministrar med krav på upprivande av FRA lagen. Tänk då på att använda ett någorlunda vårdat språk, annars blir det ej taget på allvar. Mejla dem kan du göra via denna länk:
http://www.regeringen.se/sb/d/3051
Kräv svar med uppgift om ditt mejls diarienummer.
Ha en fin dag och misströsta ej.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)